Followers

Search my Blog

Wednesday, September 15, 2010

luahan isi hati~~

aku semakkin takut bile risau akan thesis aku....xsentuh, serba salah....bile sentuh kang serabut...jadahnnyer hape???last2 ana msg email die....okeh thanx ana...akak dah email ke ana....please do please dont do ur dummy laugh.....ngahha~~dear, i know it like wtf word.....huhu...yerla, english aku kan mcm haram jade sikit///ouh, broken sgt.....ana ni bdk tessol.....ejaan ntah betul ntah....huhu....jd serahkan pd yg pakar....diknon, check betul2 ye yang...bersyukur gak punyer family yg amek berbagai bidang nih....mudah2han leh tlg kan....huhu....ader cikgu(aku ler ngn ijat tuha), ader doktor wanabe(farah bapok garang brutal minah ni), medical army...ader tukang gali minyak(aku rs cr minyak kot petroleum geosains)bangcik aku la wei, ader engineer(along aku+pakcik aku)wahha...sebut psl pakcu, die ckp toyota is d best...haha...okeh, UMW toyota, make sense la kan....yg ngah amik statistic pon ader...okeh thanx makcu, nti pas vi~va thesis tuh, bak mai sini r....hehe....n xlupe juga amirul, hacker mmu plg berjaya sekali.....ngahha...p/s nampak gaye aku la yg plg xglemer skalikan???cikgu jah...xpe2, nk jd accountant, jadahnye sangkut kat maktab.....dulu pas spm, sumer mende yg aku minta dpt, akaun kan....lau x, aku dah hbs dah skang nih. yerla bach administration n foundation kt mmu + mara tuh 4tahun je nok....ni smpi 5tahun setgh tercongok lg kt maktab....lau x, smpi dah aku kt negeri ireland tuh....dei...!!ape korunk igt aku xpat o/seas ke dulu??dpt bai sahab...aha...sakit hati jer tgk kat paper, gambar selamat hr raya dr perantauan, aku ngn nana kekdg rs bengang la kan....yerla, kiteorg berdua bkn xdpt....cuma xdibenarkan pergi....dei....sabo dei....i.allah, berbekal dgn duit aku sendiri(haha, da tau dah, kompom xpat sponsor punyer), aku akan ke sana jgk, sambung master aku.....tulah, hajat hati nak lepak sana terus(tetiba rs mcm ramai sedara mara kt sana)haha.....ader la dua 3 kerat je sepapat aku kt sana....xle byk pon....tp yg pasti aku nk pindah ke mukah dulu....wpon dpt tentangan dr mak ayah, in law semua....kami mmg da nekad nak ke sana...duduk negeri org ni wat kiter berdikari...kiter rs kite xpunya apa kan....jd sikap berbaik sangka n xbesar kepala tulah yg aku nk praktikkan....satu lagi, aku xnak duduk dlm bayangan keluarga aku....aku nk berdikari sendiri...yerla, kalo aku dok melaka, tentu2 punyerla, selalu guna tiket nama ayah aku tukan...org akn nampak, yerla, mentang2 aku anak ayah aku, senangla dpt itu ini kan...satu hal lagi, sbb nak kawen kan, mak pak mertua aku pon nk suh dok umah die, mak pak aku pon suh dok umah die....dah bergaduh plok....kalo leh, bagi ruang pada kami nak bina keluarga sendiri....ni x, semua urusan nak campur...pening weh...mak laki aku tu kang, semua die nak support.....sudahnyer, kang laki aku tuh semua mende die dok minta kt mak pak die jer.....bukanla die dok minta, tp org da bg kan....xkan xamik....hahaha...jadahnyer haper la aku nih....akhir kata, mmg aku nak ke sarawak....ader sape2 bantah??hehe...dok kt sarawak pon bukan best weh...aku ximpikan best2 pon sbb aku tau, melaka mmg d boom....kt sarawak, masakan semua xbest...sekolah aku pon SKM....mmg xde org nak mai....tp bukan tu yg aku nak....aku nak belajar cipta nama sendiri...aku nak kenal dgn ramai org....sbb tu aku wat blog...sbb aku ni jenis peramah kan...leh rapat dgn semua org.....semua org leh jd bf aku kan....aku nk belajar mcmn nak adapt suasana baru....sbb tu aku da jrg balik rumah....mak angkat aku kat seremban pon dah dua....skang ni plg suke balik umah ibu....ibu sporting gilos....korunk tau x, bile kiter kenal ramai org, kite boleh tgk cara diorg....contoh mcm ibu, ibu pgl semua anak die syg.....n semua anak die xpernah pon kurang hajar dgn ibu...hormat org lain....anak die mkn bersuap....yg beso2 pon sama....tp xpernah pdg rendah dekat org len, hormat je aku nih....angah mmg terbaiklah...siap2kan ibu, tlg ibu msk....ibu xpernah pon suruh2 angah...angah beria2 suh ibu bwk aku jln2 kt seremban...tapi die tak ikut...die segan, lelaki kan...huhuhu..sanggup berbuka kt dapur, hormatkan aku takut2 aku segan nak makan depan die...baik x???baik gilos kan???aku xnampak cacatnyer ibu manjakan anak....anak die jd org yg berguna...cukup ms solat...ibu bangga ngn semua anak2 die....mmg patut pon ibu=)

No comments: