Followers

Search my Blog

Saturday, May 21, 2011

BRIDESMAID PREPARATION~**BY HANA DANIAL

Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]

BRIDESMAID PREPARATION~**


SYG~** I LOVE U… I REALLY LOVE U MY BESTIE~**MUAH2… this was written by my bestie a.k.a my future bridesmaid=)))


OMG~* tak lama lagi best friend forever saya akan bertukar menjadi PUAN FAREHA~* <3 congrats darla!

dan saya rasa suka rianya kerana dipilih utk jadi her bridesmaid! yeay.ni yg REAL BRIDESMAID sbb before ni da penah jadi pengapit olok2 fa masa sem6 kot kelas Dr Tan (tutorial adat perkahwinan masyaraka melayu).
tengs syg sbb amik i.haha.i akan pastikan InsyaAllah, i akan jadi pgapit yg baik utk u. di sini saya telah membuat sedikit kajian ilmu ttg menjadi seorang pengapit: (kajian ilmu?apakah??hahaha)

1. cari ilmu 
<3 harus bertanya dengan orang yang pernah jadi pengapit dan banyakkan baca blog2 pengantin tentang hal ini.

2. cari baju
<3 done! saya da beli da dress pink 2bulan lepas :D

3. harus ikut tema
<3 yeah, tema fa pink+tiffany blue. dress saya: soft pink hitam n tudung soft pink bunga hitam.
mnurut sumber bacaan: apa yang penting adalah harus sedondon antara pengapit lelaki dan perempuan supaya cantik dalam gambar nanti.weee~*

4. kerjasama antara pengapit
<3 saya harus tau aturcara majlis. ingatkan pgantin apa yg perlu dibuat ketika majlisnya sbb confirm pgapit cuak. dan penting utk berkenalan dengan ibubapa pasangan pengantin (senang kalo pengantin suruh apa-apa, kalo taktau then, kita boleh tanya ahli keluarga si pengantin) ramah ramah ramah kan diri okke nana!~*

5. make up
<3 sila jangan over.lipstick sudah memadai sebab bahan bacaan ckp: NEVER EVER overshadow pengantin.hoho.

6. sediakan tisu +sponge make up
<3 ini penting. tisu amat diperlukan semasa majlis bersanding. korang kena lap peluh dan air mata (kot2la pengantin nangis)  dan lap tangan pengantin selepas direnjis. 

7. harus rajin
<3 saya harus selalu pastikan pengantin terkawal. pastikan baju pengantin terletak elok, jaga veil pengantin perempuan okey! selalu tanya pengantin apa yang diperlukan, samada pengantin nak air atau nak kipas laju-laju. hehehe. harus rajin bergerak pantas. harus rajin senyum juga.

8. pose
<3 senyum je sudah. jangan nak over-over posing. ini majlis pengantin, biar pengantin yang posing sakan~* haha

9. masa makan
- if saya dikehendaki makan bsama pengantin, saya harus jadi pelayan. sendukkan nasi, tuangkan air, cedukkan lauk. (ok saya penah ad pgalaman ini ketika tutorial subjek ilmu pendidikan di maktab) hehe.oh, makan pulak biar beradab.

10. payung pengantin
<3 oh payung ni pn penting masa pengantin pmpn berada di luar, kena tau kedudukan payung supaya tak tercari2 nanti

11. serasi dan penenang
<3 saya harap saya serasi bersama Nurul Fareha Rosli aka kawan baik saya di maktab aka candidate yg duk d depan saya ketika exam dalam hall aka sahabat shopping on9 saya ktika majlisnya berlangsung.harap dapat berkhidmat dgn baik utk dia..:) oh Nurul Hana, jangan lupa, anda harus bertindak sebagai penenang.my duty are menghiburkan dan menenangkan pengantin baru tersebut kerana kemungkinan beliau 'takut2 or cuak2 or bdebar2'~*

ayat daripada blog org ni best :
"In other words, you have to do whatever it takes to make sure the pengantin looks absolutely stunning on their wedding and make sure the majlis runs smoothly with no worries. In order for that to happen, you’re gonna have to have the pengantin’s best interest at heart. Jangan berkire dgn orang, nanti orang akan berkire dgn kite jugak. So lakukan sesuatu tugas dgn ikhlas dan jangan harapkan balasan."

Till then, cheriO~*

<3 HAPPY WEDDING <3




No comments: