Followers

Search my Blog

Thursday, June 10, 2010

khai dah semakin pulih...yeay!!

semalam aku g lawat khai...mmg sedey r keadaan die.....doc salotep mata dier....spy dier bebetul tidur...aza mcm dah lembek loyak dah aku nengok....aza asyik ulang jer, last b4 khai xsedarkan diri, khai pgl aza masuk bilik isolasi 2 tuh, tp aza xleh msk sbb pelawat tdk dibenarkan msk, juz tgk dr tgkap kaca jer...H1N1 prevention katernyer.....hurm....meleleh air mata aza time tuh....sedey nokkk....
semalam aku tgk khai pon aku sedey....yerla....bilik isolasi tu lau uolz nak tau, bilik kat ICU yg plg kritikal lah rawatannyer, sbb pesakit diasingkan dr sesiapa....except doc n nurse jer......so xde sesapa la yg dpt tgk pesakit n pgg dier ke hape....
hr ni keadaan khai beransur pulih....diorg ckp khai dah mule sedar.....huuu...maybe pas rombongan kiteorg dtg, khai sedar agaknyer sbb aku smpaikan slam MR.CHUA kat dier....hahaha
yerla, aku btau khai dr tgkap kace tuh, "khai, ko tabah tau, teman aku jumpe mr.chua. continue thesis ko, ko kan nk final, n pinang aza cepat2...."
hahaha....aku melawok jer...mungkin sbb tuh khai nak bgn.....ader bende xsiap lagi...hehe
mlm tu pas balik dr HTAR, kiteorg singgah umah syafiq.....syafiq ni bdk kelas aku merangkap abg long angkut aku time kat kg talang...ala prog anak angkat yg aku btau sebelom ni.....syafiq ni lau uolz nak tau, die anak pd kaunselor, HUSHIM.....lau xsilap aku ayah syafiq ni slalu bg ceramah motivasi pagi, MHI n die kaunselor tetap time akademi fantasia yg ke baper ntah....lupe...hehehe...
mmg besor ler umah syapeq niha.....tp syapeq nih aku salute dier...wpon ayah die leh tahan hebatnyer, tp dier xpernah rs bga n harapkan duit mak ayah dier semata.....die ader pusat tuisyen sendiri....depan umah dier tuh...pusat tuisyen FAuzan....ha.....tuh hasil titik peluh dier r tuh....jual insuran time belajo...n mcm2 lg la....so, dier nih mmg pki duit die sendiri la nak sara hidup dier sendiri....
hahaha...tp aku xtahan satu jer....dulu r...syafiq nih lau die bercakap psl isu semasa, oits mak ngko.....mmg panjang....lau bc  quran, leh khatam la....tp dier mmg hebat, ko bg 1 tajuk, die gebang...pergh....leh wat satu buku r....hahaha
malam tuh, kiteorg sume solat kat umah syapeq.....syapeq, bwk kiteorg g makan kat din tomyam....pergh....best nokkk...best giler....syapeq belanja....best testtttt
balik, lalu balakong, hanta syam....makan lagi kt umah syam.....hgehe.....aku cm biasa r, bile dah jumpe bdk kecik, hahahaha,,,,,aku layan jer adik syam tuh....hehe....die siap nyanyi lg utk aku tuh.....kehkehkeh
okeh, pepehal, doakan khai semakin pulih lagi...daaaa

No comments: