Followers

Search my Blog

Saturday, July 24, 2010

PERANGAI PELIK AHLI2 SYURGA~

wooot222222....haaa...kali ni panjang punyer okies....KENAPA LA KO NI FAFAU???PURKHE??suke sgt KUARKAN TITLE STATEMENT KONTROLSAMPAH ko tuh...welll...that goes on my rumate words....
"FA NI MMG SUKE INTERPREM, BERANI MATI PUNYE!!"...WELL, thats me, aku mmg suke pakai n wat mende yg org len segan silu nak wat, n yg plg obvious aderlah fashion la kan???...hahaha....selagi xbuke aurat depan org(yerla, i admit that, aku pki gak ketat2 nangka tuh)...
okeh, case CLOZE(hahaha, mcm penah dgr ayat tuh, sape bg????)okeh, ahli2 syurga yg aku mention kt  

TAJUK entry kali nih, aderlah ank murid aku.....dulu, lecturer aku penah ckp, awk ni bertuah sebenarnyer....dpt ajar ahli2 syurga....yerla, diorgkan belum tgg dosa sendiri, so bak kain putih yg suci bersihnye...Ya Allah......so, ape yg diorg cakap tuh satu doa.....ajar diorg cakap elok2,,,,bertutur elok2....n yg plg best skali bile time aku nak EXAM.....korunk nak tau, ntahla...ni yg aku slalu wat nila....1st skali aku akn mta ayah aku doakan utk aku....as MY BFF, SYAM SAID, ayah ni lau doakan utk kebaikan anak die, mmg insyaAllah termakbul, n ibu(jgnlah derhaka ngn ibu) sebab ibu ni lau die tercakap yg malang2 je mmg cepat jadi(tgk mcm si tanggang tulah)...... 
2nd, aku akn minta ank2 murid aku doakan untuk aku...alhamdulillah.....SEBAB TUH AKU APPROVE ANK MURID AKU lam facebook aku.....sbb aku nak diorg tau aku mcmn kat luar, aku nak rapat ngn diorg....aku xde selindung2 sorok2 pakwe aku(hahaha, sebab aku dah bertunangkan), so aku tunjuk kat diorg cr terbaik canne nk communicate ngn org....hahaha....kehidupan mcm biasa jer....sebab kiter manusia n xlari dr kesilapan, mmg org akan cakap, wei, ko xsegan ke add ank murid lam facebook, lau akulah kompem aku x add....bagi aku x...aku add...diorg dah besar, dah tau nak bezakan mn yg baik n buruk.....diorg perlu tahu hakikat sebenar....kehidupan alam cyber ni....mn yg perlu ikut n tdk...DO'S N DONT...
aku cakap jujur punyer...if anak murid aku tanya aku, pe yg aku ckp kt FB...so aku akan jawabla...mcm biase....if aku tgh marah, sok diorg akan tny, n aku akn btau n bg sekali opinion aku pehtu aku bg moral value skali....kdg2 tuh, diorg akn cb bg pdgn diorg...aku akn nilai n accept(try buatla)...kat ctu diorgleh berfikir mcmn nak bertindak dgn wajar.....mcmn nk behave dgn sebaik mungkin....selalunyer ank murid aku akn tny ttg pakaian aku n make up aku....most of them, suke tgk aku make up n style aku....kdg2 tuh, yg lelaki slalu ckp "techa, ur sunglasses didnt suit on u lah techa" but for girls "u look so gorjes on that!"....so agak2, korunk nk piley yg mn???ofcoz la girl sbb kami aderlah fashion designer yg terbaik!!
 tapi yg pasti, i do proud with my 5 BESTARI of SKTRJ....ni yg plg matang aku pernah ajar....aku selalu chat ngn diorg...jarangla cubit diorg....n kalo denda pon, aku jarang rotan ke hapa...sebab bagi AKU DIORG SUMER DAH BESAR N ADER RASA MALU....anak murid aku sgt cover macho okeh....pernah diorg bising lam kelas, aku suh diri kat depan n then, suh diorg wat surat rasmi minta maaf kat aku...tu jer.....yg PALING TERHARU, SURAT RASMI ITU SUNGGUH BERWARNA WARNI OKEH....siap ader sampul lagi....diorg xkan bising dlm kelas...gewd....=)T_T

utk girls, aderlah dua org tuh, diorg men ngumpat2 pakai buku...yg diorg ngumpat n mengata tuh, kawan diorg sendiri...kantoi kat aku ms aku tgh ngaja....APEKAH TINDAKAN AKU???pas kelas, aku pgl diorg, n b4 that, aku bace dulu text tuh...pergh, mencarut2 sumer aderlah...DIORG SAMPAI JER, aku tny " okeyh, gurl, tell me what happen, y u dont like her??"...sambil aku senyum2.....diorg terus citer....nak tau sebab ape???sebab gurl yg diorg ngumpat tuh suke kawan ngn laki n gedik2 ngn laki!!!haaaaaaa....budak2 pon tau pompuan xbagus gedik2 ngn laki okeh...!!


ape seterusnyer???aku btau kt diorg, pasni koyak kertas tuh sbb "if that girl find out, what u have said, she will be soooo upset darling.."...is not nice....n aku jus btau kt diorg, sume org ader hak nak memilih kwn....cume, kalo kamu xsuke perangai die, cb rapat dgn die, mungkin die nak kwn kamu tp die segan.....huhu...tu jerlah, n lama jgk aku dok lepak ngn diorg, yerla, sbb xnak bg diorg rs mcm aku denda diorg ke hapa...bdk2 ni, kiter xleh tglkan diorg tanpa diorg rs selamat dulu....lau x, hmmm...jadiklah mcm kes2 pendidikan khas....kanak2 jenis ni kebanyakan nye rs xselamat n redundant....sbb tuh diorg jd mcm tuh....okies, sambung next time psl special edu nih bile aku rs nak sambung...hahahaha...papai=)

No comments: